2012 m. birželio 19 d. antradienį, 18 val. galerijoje MENO NIŠA atidaroma Gintaro Palemono Janonio paroda „Vasara“.

„Tapytojas, restauratorius, Vilniaus dailės akademijos dėstytojas Gintaras Palemonas Janonis – gerai žinomas viduriniosios kartos lietuvių menininkas. Šis aktyvus Lietuvos dailininkų sąjungos narys surengė per trisdešimt personalinių ekspozicijų, dalyvavo daugelyje tapybos parodų, plenerų namie ir svetur, organizavo ne vieną renginį, kuravo XII ir XIII Vilniaus tapybos trienales. Dailininko kūrinių yra Lietuvos ir užsienio muziejų rinkiniuose, privačiose kolekcijose Olandijoje, Vokietijoje, Danijoje, Izraelyje, Norvegijoje ir kitose šalyse.

Tapytojas neslepia žavėjimosi klasikine, ypač Italijos, kultūra. Reikia išgirsti jo pasakojimus apie mėgstamiausią miestą Neapolį, kuriame tiek daug autentiško meno ir gyvenimo laisvės su širdžiai miela netvarka! Tas išgyvenimų tikrumo ir išorinio chaoso įspūdis randa atgarsį ir Palemono drobėse, persunktose atviru hedonizmu su trykštančia ryškių spalvų atgaiva.

Gintaras Palemonas Janonis – kolorito meistras, plėtojantis fovistų ir ekspresionistų atradimus (koloristinės lietuvių tapybos kontekste iki šiol įsimintinomis laikome G. P. Janonio ir Ričardo Bartkevičiaus dueto parodas). Be abejo, menininko mąstyseną, jo paveikslo sampratą ir tapymo manierą iš dalies formavo mokytojų kūryba. Nacionalinėje M. K. Čiurlionio menų mokykloje jam dėstė Vincas Kisarauskas, Egidijus Talmantas, Birutė Žilytė, o Lietuvos dailės institute (dabar VDA) – Antanas Gudaitis, Augustinas Savickas, Jonas Čeponis, Kostas Dereškevičius.

Kita vertus, slapta pažvelkime, kas guli dailininko asmeninės bibliotekos knygų lentynose (beje, daugelis draugų tik Palemono dėka susižavėjo Pascaliu). Vienoje gretoje sudėti Novgorodo ikonų, Giorgio de Chirico ir Davido Hockney reprodukcijų albumai, manau, liudija, kad tapytoją domina kūrybos dualizmas: vaizdų metafizika, kanonai ir individualios siužeto interpretacijų galimybės, formų pasirinkimo laisvė, pusiausvyra tarp racionalių ir iracionalių kūrybos segmentų.

Gvildendami Palemono tapybos ištakas negalime nepaminėti sienų tapybos restauratoriaus patirties. Paveikslų daugiasluoksniškumas ir jo tapybos metodai iš dalies galėtų būti sietini ir su šia veiklos sritimi, nes restauravimas – tai ilgai trunkantis, kruopštumo ir dėmesio kiekvienai detalei reikalaujantis procesas, ugdantis kryptingo, nuoseklaus darbo principus.“ Rita Mikučionytė. Gintaras Palemonas Janonis: kartotinės būsenos, Dailė. 2008 / 1, p. 55–59

Paroda galerijoje MENO NIŠA veiks iki liepos 20 d.